Avtal gällande Automatisk larmanläggning - ansökan

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Välkommen till e-tjänsten för avtal för automatisk larmanläggning. 
I denna e-tjänst inkommer ni med uppgifter för upprättande av avtal mellan Räddningstjänsten Skaraborg och anläggningsägare samt uppgifter för upprättande av räddningsunderlag till SOS-Alarm.

Automatiska brandlarm och sprinklerlarm kan anslutas till oss på Räddningstjänsten Skaraborg genom larmförmedling av SOS-Alarm.
För att få en automatisk brandlarm- och/eller släckanläggning ansluten till Räddningstjänsten Skaraborg ska ett avtal finnas mellan anläggningsägaren och räddningstjänsten.

I den här tjänsten kommer du att guidas genom olika steg. En del frågor är obligatoriska (*) och dessa behöver du besvara för att komma vidare i tjänsten. Du kan när som helst logga in med bankID och spara avtalsförfrågan som du därefter finner under fliken Mina Sidor. Observera att du måste skickat in fullständigt ifyllt formulär för att räddningstjänsten ska se din avtalsförfrågan och upprätta räddningsåtgärder mot SOS – Alarm.

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa